Kompleksowe oprogramowanie medyczne pomaga szpitalom i przychodniom w realizacji rosnących wymagań związanych z leczeniem oraz ich zarządzaniem.
Zadania i obowiązki stawiane przed jednostkami medycznymi stwarzają zapotrzebowanie na oprogramowanie medycznego,
które sprosta złożonym wyzwaniom.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów informatycznych oraz infrastruktury IT umożliwia nie tylko sprawne zarządzanie podmiotami medycznymi. Szpitale, przychodnie i centra medyczne chcą korzystać z narzędzi informatycznych, które pozwolą im na:
Nowoczesne oprogramowanie medyczne zapewnia rozwiązania, które usprawniają funkcjonowanie placówek medycznych.
Systemy te umożliwiają automatyzację i optymalizację codziennych procesów administracyjnych i medycznych.
Użyteczność kompleksowego oprogramowania medycznego jest ogromna zarówno dla szpitali, jak i dla poradni specjalistycznych i osiedlowych przychodni.
Automatyzacja procesów redukuje ilość monotonnych i powtarzalnych czynności wykonywanych przez personel medyczny, a tym samym przyczynia się do poprawy opieki nad pacjentami. Odpowiednio dobrany,
a następnie wdrożony system medyczny automatycznie przetwarza dane, wspomaga proces rejestracji wizyt oraz wspiera tworzenie i zarządzanie dokumentacją medyczną.
Rozwiązania IT dla medycyny nie tylko optymalizują pracę personelu placówek medycznych, ale także usuwają konieczność wykonywania niektórych czynności za sprawą automatyzacji i digitalizacji zmniejszając ilość potencjalnych błędów.
Poprawa jakości obsługi pacjentów dzięki nowoczesnemu zarządzaniu procesami medycznymi z wykorzystaniem zaawansowanego oprogramowania podnosi poziom opieki nad pacjentami.
Współczesne systemy obsługi przychodni, czy szpitali nie tylko przyspieszają procesy i poprawiają komfort pracy personelu medycznego.
Rejestracja pacjentów online, e-recepta, e-zwolnienia, wygodny dostęp do opisów wizyt lekarskich, system powiadomień sms, integracja z systemem eWUŚ, zarządzanie danymi medycznymi – wszystko to podnosi poziom jakości obsługi pacjentów. Cyfryzacja i automatyzacja usuwa wiele żmudnych i powtarzalnych czynności, co przekłada się na komfort pacjentów i czas ich obsługi.
Wygodny i bezpieczny dostęp do danych pacjenta w systemie eliminuje także potrzebę posiadania papierowej dokumentacji medycznej przez pacjentów. Dzięki wdrożeniu elektronicznej dokumentacji medycznej może być ona łatwo dostępna dla upoważnionych osób bez konieczności każdorazowego udostępniania jej przez pacjentów. W rezultacie zarządzanie dokumentacją medyczną jest efektywniejsze, bezpieczniejsze oraz kompleksowe.
Współczesne potrzeby jednostek medycznych wymuszają wykorzystanie takich funkcji systemu medycznego jak:
Konsekwencją tego jest stan, w którym oprogramowanie medyczne zapewnia narzędzie wspierające wydajną opiekę medyczną oraz integralność z innymi systemami i podmiotami będących elementami systemu opieki zdrowotnej.
Zarządzanie bezpieczeństwem danych jest jednym z priorytetów dla osób kierujących placówkami medycznymi. Nowoczesne systemy medyczne zapewniają zdecydowanie większy poziom bezpieczeństwa niż tradycyjne karty pacjenta i papierowe archiwa. Dane osobowe i medyczne pacjentów są chronione zaawansowanymi zabezpieczeniami kryptograficznymi.
Inną zaletą oprogramowania medycznego w kontekście bezpieczeństwa danych medycznych jest wygodna i szybka możliwość tworzenia kopii zapasowych i ich łatwego przechowywania.
Wdrożenie oprogramowania medycznego w praktyce staje się ogromnym ułatwienie, zwiększającym poziom bezpieczeństwa. Właściwe użytkowanie oraz administrowanie oprogramowania gwarantuje ochronę danych medycznych zgodnie ze standardami wymiany danych, takimi jak HL7CDA, profile IHE (XDS.b, XCA), zgodne z architekturą i rekomendacjami IHE.
Nowoczesne oprogramowanie medyczne jest fundamentem transformacji cyfrowej w placówkach ochrony zdrowia. Wykorzystanie zaawansowanych rozwiązań IT przynosi konkretne korzyści zarówno dla personelu medycznego, administracyjnego, jak i samych pacjentów. Dziś ważnym elementem jest również bezpieczeństwo danych medycznych, który ochrona bez zaawansowanych technologii informatycznych jest niemożliwa.
Podniesienie efektywności przy rosnących kosztach funkcjonowania jednostek medycznych i ograniczonej dostępności specjalistów, stanowi kluczowe zadanie dla osób odpowiedzialnych za zarządzanie placówką medyczną. Dlatego też kompleksowe oprogramowanie medyczne powinno służyć eliminacji powtarzalnych czynności, przyspieszeniu procesów oraz ograniczeniu kosztów.
Osiągnięcie takich efektów jest możliwe poprzez automatyzację procesów medycznych i wszechobecną cyfryzację.
Współczesny system obsługi przychodni, jak i szpitala powinien posiadać niezbędne komponenty zapewniające ich prawidłowe funkcjonowanie oraz zdolność do integracji z innymi zewnętrznymi rozwiązaniami IT.
Funkcje systemu medycznego mogą być wzbogacone o takie rozwiązania jak:
System płatności online
System rejestracji online
System do automatycznej digitalizacji zgód pacjentów
System rejestracji pacjentów dostarczany przez zewnętrzny serwis
Integracja z laboratoriami diagnostycznymi
System powiadomień sms
Integracja z systemami medycznymi, jest jednym z priorytetów dla twórców nowoczesnych narzędzi w obszarze szeroko rozumianej opieki zdrowotnej. Zatem, decydując się na wybór i wdrożenie systemu medycznego, warto zwrócić uwagę na jego zdolność do integracji z innymi narzędziami IT. Pozwoli to poprawić zarządzanie procesami medycznymi, jak i zarządzanie placówką medyczną.
Nie ma idealnego oprogramowania medycznego. Dlatego ważne jest, by wybór systemu był zależny od potrzeb konkretnej jednostki medycznej. Dodatkowo dobrym rozwiązaniem jest wdrożenie narzędzi IT, które mają modułową strukturę pozwalającą lepiej dobrać komponenty systemu i wdrożyć szyte na miarę narzędzie IT.
Cyfryzacja w ochronie zdrowia, ma przede wszystkim usprawniać pracę personelu medycznego oraz obsługę pacjentów, a finalnie prowadzić do bardziej efektywnej ochrony zdrowia. Przykładem takiego rozwiązania jest e-recepta, e-skierowania, e-zwolnienia, zarządzanie dokumentacją medyczną, czy rejestracja pacjentów online.
Wraz z adaptacją technologii w jednostkach medycznych pojawiają się nowe zadania, które dotyczą efektywnego zarządzaniami placówkami medycznymi oraz lepszej obsługi pacjentów. Dlatego też trudno jest wskazać jedno kompleksowe oprogramowanie medyczne, które odpowiadałoby na wszystkie wyzwania i potrzeby.
Zarządzanie procesami medycznymi i prowadzenie placówek medycznych wymaga wielu zaawansowanych i skomplikowanych funkcjonalności. Ich rozwój wymusza tworzenie modułowych systemów, przy jednoczesnej zdolności do łatwej i bezpiecznej integracji z nowymi narzędziami IT.
Oprogramowanie medyczne daje duży potencjał dla sprawnego i nowoczesnego zarządzania placówkami medycznymi. Analiza danych medycznych, automatyczny system rejestracji pacjentów, prowadzenie dokumentacji medycznej w postaci elektronicznej, czy e-skierowania to tylko wybrane korzyści z wdrożenia systemu medycznego. Efektem tego jest sprawniejsze zarządzanie bezpieczeństwem danych, redukcja kosztów,
a nawet lepsza obsługa pacjentów.
Przed wyborem oprogramowania medycznego i jego wdrożeniem warto zwrócić uwagę na poszczególne atrybuty i ich przydatność w codziennym funkcjonowaniu konkretnej placówki medycznej.
Kadra zarządzająca jednostką medyczną, dzięki oprogramowaniu medycznemu zyskuje precyzyjne narzędzia do monitorowania efektywności placówki.
Z pomocą systemu możliwe jest generowanie szczegółowych raportów i analiz kluczowych wskaźników wydajności, ponoszonych kosztów, czy też przygotowanie raportów do rozliczenia z NFZ.
Wdrożenie oprogramowania medycznego znacząco podnosi jakość opieki zdrowotnej, dzięki ograniczeniu czasu poświęcanego na formalności.
W efekcie personel medyczny skupia się na leczeniu, a takie kwestie jak dane pacjentów, planowanie wizyty lekarskiej,
czy rejestracja pacjentów odbywa się przy niewielkim zaangażowaniu personelu medycznego.
Jest to możliwe m.in. poprzez wdrożenie takich narzędzi jak:
system obsługi przychodni,
system rejestracji pacjentów online,
automatyzacja procesów medycznych,
integracja z laboratoriami diagnostycznymi,
wykorzystanie szablonów wizyt.
Co dalej?
To nie technologie są złe, a sposób ich wdrażania.
Dlatego skupiamy się na, jak najlepszym wdrożeniu rozwiązań, które są dopasowane do potrzeb i możliwości naszych klientów.